<>

EAO

Voor de Africa Eco Race heb ik mij aangesloten bij het EAO team van Martin Fontyn.

Met zijn jarenlange ervaring in de rallysport kan ik mij geen beter team wensen.

Meer weten over EAO?

logo eao transparant zwart klein

113Online

113Online is het goede doel waar Mark de rally voor gaat rijden.
Het doel is natuurlijk om zoveel mogelijk geld in te zamelen.
Maar waarom dit goede doel?

Naar de 113Online website

Help mee!

Wil je meewerken aan dit project?

Kijk welke mogelijkheden er zijn om sponsor of partner te worden. Er zijn verschillende mogelijkheden om uw bedrijf te verbinden aan dit project!

Meer informatie

Mark is gestart!

Categories: Nieuws

30 December 2013. Links van de bus de Middellandse zee. De bus zit aardig vol. Het is half elf en echt uitgerust ben ik niet na de korte nacht van gisteren. De wekker ging al om 4uur. Het kostte gisteren wat moeite om het hotel te vinden. Hel lag 7 kilometer verder weg van de opstap plaats. voor de bus dan de paar honderd meter die beloofd was. Om het kort te houden, ik kwam pas om elf uur aan. De hotelier heeft een kop verse koffie en wat fruit klaargezet als ik 10 over 4 bij de receptie sta. Goed geregeld.

Gisteren de technische checks doorlopen. Eerst met z’n allen in een lange rij wachten op het stempelformulier. Nu is het de kunst om zo snel mogelijk bij de diverse tafels de verschillende stempels te scoren. Je krijgt bijvoorbeeld een stempel voor het afhalen van de iritrack en bijvoorbeeld voor het plakken van de stickers voor op de motor. Het loopt vrij vlot door en rond 13:00 ben ik klaar. Het is tijd om wat te eten en samen met Niels en Sasja zoeken we een tentje uit. Zij zijn speciaal uit Nederland gekomen. De eerste foto’s die zij maakten staan inmiddels online. Het is erg druk in de haven van Saint Cyprien. Het is vakantie in Frankrijk. De voertuigen krijgen veel aandacht en er worden veel foto’s gemaakt. Erg bijzonder was een Frans stel dat wel erg lang bleef rondhangen terwijl ik mijn stickers aan het plakken was. Een van hen sprak mij in het Frans aan en ik antwoordde in het Engels. Zij spreken geen Engels en ik geen Frans maar snel kom ik erachter dat ze mijn verhaal kennen van internet en dat zij ook iemand hebben verloren. Hoe bijzonder deze mensen te ontmoeten. Vlak voordat ik verder moet gaan we nog even met zijn allen op de foto en schudden we de hand. Schijnbaar heeft het project ook effect in het buitenland. Deze mensen waren in ieder geval onder de indruk van het project. De afsluiter van de dag was de officiële start van de rally. Eerst startten de motoren gevolgd door de auto’s en trucks. Ik mocht als een van de eerst motoren richting de verlichte boog rijden. De Frans presentator riep mijn naam Mark Blokkeur om en een ander gaf een seintje dat ik aan mocht rijden. Ik stopte onder de boog en voor dat ik het wist stopte de Fransman een microfoon onder mijn helm. Daar sta je dan. Ik weet niet meer precies wat ik hem vertelde maar hij was er blijkbaar tevreden mee en gaf aan dat ik mocht starten. Moet je je voorstellen dat je een rechte weg hebt met aan beide zijden dranghekken met daarachter rijen dik mensen met flitsende camera’s en juichende mensen als je langskomt. Ik kon het niet laten om het gas een paar keer flink open te gooien. Al heb ik nog geen meter in Afrika gereden. Dit kan niemand me meer afnemen. Na de pre-start moesten we naar de briefing. Hier gaf René Metge, Dakar legende en maker van de etappes van de rally, uitleg over komende rally. Op zo’n briefing krijg je informatie over de etappe van de volgende dag.

Hier eindigt eigenlijk het verslag van gisteren. Het is inmiddels kwart voor 3. We hebben net waardeloos slecht gelunched. Het uitzicht maakt een hoop goed. Aan de linker kant nog steeds de zee en rechts wat bergen. Vanaf morgen heb ik geen internet meer en zal Niels Hatzmann het verslag-stokje van me overnemen.
Tot snel, Mark

DSC_3871 DSC_3662

DSC_3591 DSC_3615

DSC_3908

DSC_3969 DSC_3967

DSC_3965 DSC_3970